شاخص استحکام

راهنمایی: رمز باید دستکم ۷ حرف باشد. برای قوی‌تر کردن آن، از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و نمادهایی مانند ! " ؟ $ % ^ & ) استفاده کنید.

عنوان:حجم نقدینگی بازار فارکس

آخرین تحلیل‌های بازار‌های مالی در شبکه‌های اجتماعی ما:

عنوان:حجم نقدینگی بازار فارکس

آخرین تحلیل‌های بازار‌های مالی در شبکه‌های اجتماعی ما:

حجم نقدینگی بازار فارکس 

عمده معاملات فارکس در “مبادلات بین بانکی” صورت می‌گیرد.برخلاف سایر بازارهای مالی مانند بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) و یا بورس لندن (LSE)، بازار فارکس نه مکان فیزیکی دارد و نه مبادلات مرکزی. فارکس یک بازار غیر متمرکز است با توجه به فرا گیشه‌‌ای over-the-counter (OTC) بودن بازار فارکس و در نظر گرفتن این واقعیت که کل بازار به صورت الکترونیکی و در شبکه بین بانکی اداره می‌شود، به صورت ۲۴ ساعته و مداوم در حال فعالیت است. این بدان معنی است که بازار فارکس بدون مکان مرکزی، در سراسر جهان گسترش یافته‌است. تا زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، معاملات می‌تواند در هر مکانی انجام شود. شبکه بین بانکی فارکس بازار فارکس OTC بزرگترین و محبوب‌ترین بازار مالی در جهان است که معاملات در آن توسط تعداد زیادی از افراد و سازمان‌ها در سطح بین‌المللی انجام می‌شود. در یک بازار OTC، اعضا تعیین می‌کنند که  با چه کسی، با چه قیمتی و با چه شرایطی می‌خواهند معامله کنند. جدول زیر هفت ارز فعالی که در بازار فارکس معامله می‌شوند را نشان می‌دهد. توزیع ارز در بازار فارکساز آنجا که در هر معامله دو ارز دخیل هستند، مجموع درصد هر ارز به تنهایی به جای ۱۰۰%، ۲۰۰% است. بیشترین معاملات به دلار آمریکا اختصاص دارد که بالغ بر ۸۴.۹% بازار است. دومین جایگاه با ۳۹.۱% به یورو تعلق دارد و ین با ۱۹.۰% سومین ارز است. همانطور که مشاهده می‌کنید، رتبه‌های برتر متعلق به ارزهای اصلی است.

دلار پادشاه بازار فارکس است

دلار پادشاه ارزها احتمالاً متوجه شده‌اید که ما هر چند وقت یکبار به ذکر نام دلار آمریکا (USD) می‌پردازیم. اگر دلار آمریکا یک طرف از هر جفت ارز اصلی است و اصلی‌ها ۷۵% از کل معاملات را تشکیل می‌دهند، پس توجه به دلار آمریکا ضروری است، دلار پادشاه است! حجم و نقدینگی بازار فارکس در واقع، طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول (IMF)، دلار آمریکا تقریبا ۶۲% از ذخایر رسمی ارز جهان را تشکیل می‌دهد. دارایی‌های ارز خارجی نگهداری شده توسط بانک مرکزی را صندوق ذخایر ارزی گویند. از آنجا که تقریباً هر سرمایه‌گذار، تجارت و بانک مرکزی در سراسر دنیا دارایی دلاری دارند، توجه ویژه‌ای به دلار آمریکا دارند. دلایل قابل توجه دیگری که باعث می‌شود دلار آمریکا نقش اصلی را در بازار فارکس بازی کند وجود دارد.

  • اقتصاد آمریکا بزرگترین اقتصاد در جهان است.
  • دلار آمریکا ارز ذخیره‌ای در جهان است.
  • بزرگترین و بیشترین میزان نقدینگی بازارهای مالی در جهان متعلق به آمریکاست.
  • آمریکا دارای یک سیستم سیاسی پایدار است.
  • آمریکا ابرقدرت نظامی جهان است.
  • دلار آمریکا وسیله بسیاری از مبادلات برون مرزی است. به عنوان مثال قیمت نفت توسط دلار آمریکا تعیین می‌شود، همچنین دلار نفتی نیز نامگذاری می‌شود. بنابراین اگر مکزیک بخواهد از عربستان نفت بخرد، فقط توسط دلار آمریکا می‌تواند هزینه آن را پرداخت نماید، حال اگر مکزیک دلار نداشته باشد باید ابتدا پزوی خود را بفروشد و برای پرداخت هزینه دلار آمریکا بخرد.

قدرت دلار

گمانه زنی در بازار فارکس

یک نکته بسیار مهم که باید در مورد بازار فارکس یادآوری کرد این است که در حالی که معاملات تجاری و مالی بخشی از حجم معاملات هستند، بیشتر معاملات ارزی براساس حدس و گمان صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، بیشتر حجم معاملات از تاجرانی حاصل می‌شود که براساس حرکت کوتاه مدت قیمت، جفت ارز خرید و فروش می‌کنند. سوالات-زیاد حجم معاملاتی که توسط دلالان صورت می‌گیرد بیش از ۹۰ درصد تخمین زده می‌شود! مقیاس و ابعاد بازار فارکس یا به عبارت دیگر نقدینگی در آن -مقدار خرید و فروش و حجم آن در هر زمان مشخص- بسیار زیاد است. این امر خرید و فروش ارز را برای هرکسی بسیار آسان می‌کند. از دید یک معامله‌گر نقدینگی بسیار مهم است، زیرا به سادگی باعث تغییر قیمت‌ها در یک بازه زمانی مشخص می‌شود. فضای یک بازار نقد مانند فارکس این امکان را فراهم می‌سازد که معاملات با حجم بسیار بالا و با تأثیر بسیار پایین بر روی نرخ و قیمت‌ها، انجام شوند. در حالی که بازار فارکس نسبتاً دست به نقد است، ممکن است که عمق بازار بسته به جفت ارز و زمان روز تغییر کند. در بخش آموزش رایگان فارکس و “چه زمانی در فارکس معامله کنیم؟” ما به شما خواهیم آموخت که چگونه زمان معاملات شما می‌تواند روی جفت ارزی که معامله می‌کنید تأثیر بگذارد. ضمنا، بیاید با روش‌های مختلفی که افراد توسط آن می‌توانند با ارز معامله و کسب درآمد داشته باشند بیشتر آشنا شویم.

ایرانی بورس،هادی درخشان
شاخص استحکام

راهنمایی: رمز باید دستکم ۷ حرف باشد. برای قوی‌تر کردن آن، از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و نمادهایی مانند ! " ؟ $ % ^ & ) استفاده کنید.